Итоги голосования для комментария:
Коммуниздий 14я страница.
Слишком много цитировать.
Суть в том, что все именно атакующие приёмы там сводятся к:
Roll 2d10!
Using a weapon in its preferred arena gives you +2
Being a fighter gets you an extra +1
Light weapons let you roll 3d10, drop lowest
Some talents can also give you a bonus
Урон к
A successful hit always does at least one point of damage
.
Ещё есть криты:
One of the d10 you roll should be different from the other.
This is your Face Die. Anytime you roll a ten (zero) on your face die when successfully hitting an opponent, you hit them in the face, which does an extra point of damage!
Это буквально все правила атаки (ещё есть свойства зон и несколько видов оружия).
Всё. Остальные описания в духи хитрых приёмов, которые описал топикстартер, влияют лишь на то, дадут тебе фишку или нет.
И этого более чем достаточно для интересной игры.
+