Defy Danger используется от Ловкости. Верно?
Defy Danger When you act despite an imminent threat or suffer a calamity, say how you deal with it and roll. If you do it… •…by powering through, +Str •…by getting out of the way or acting fast, +Dex •…by enduring, +Con •…with quick thinking, +Int •…through mental fortitude, +Wis •…using charm and social grace, +Cha ✴On a 10+, you do what you set out to, the threat doesn’t come to bear. ✴On a 7–9, you stumble, hesitate, or flinch: the GM will offer you a worse outcome, hard bargain, or ugly choice.
Возникла пауза и все думают: «Что же ты скажешь?»
Тут большая ошибка. Мне не нужно совершать ход, чтобы, руководствуясь принципами игры, как Мастеру игры совершать ход. Любая заявка сначала проходит принципы нашей игры (принципы в Fate по сути устанавливаются даже игроками в большей мере). То есть даже в части принципов, игроки имеют больше влияния, чем в AW на установку того, во что они хотят играть через аспекты.
Страницы FC 189-190 выкинул просто. Или не прочитал.
A minor cost should complicate the PC’s life. Like the above suggestion, this focuses on using failure as a means to change up the situation a bit, rather than just negating whatever the PC wanted. Some suggestions: • Reveal an unwelcome truthForeshadow some imminent peril… • Show signs of an approaching threatIntroduce a new wrinkle… • Offer an opportunity, with or without costPresent the player with a tough choice… • Deal damageCheck one of the PC’s stress boxes.
Мы хотим собрать и в полной мере использовать Power Armor в AW в стилистике Fallout. Что происходит с AW?
Примерно такого же строения Overcome из Fate. Эти действия специально предусмотрены для того, чтобы «закрывать» большую пропасть не предусмотренных авторами вещей, но оставляющих возможность мастерам игры хоть что-то предложить кинуть.