Итоги голосования для комментария:
Sidhe Неоготика четко отделена от готики конкретными приемами и методиками. Про OSR этого сказать нельзя.

Более того, один из создателей движения, Дэн Проктор вот например здесь утверждает что основная цель OSR — «against viewing classic games as outdated» и выступает против серьезных модификаций и ревизий этих самых classic games, то есть за сохранение тех самых приемов и методик старых редакций.

Those of us who helped build the foundation of what would be the (at least commercial) aspect of the OSR where doing it as a reaction against the edition treadmill, against viewing classic games as outdated. Little did we know that in so doing, a new treadmill from many sources would spring from the seeds we planted. That people would take our work and do the exact thing we were opposing, claim it is past its expiration date, and here is a new improved version with fresh innovations.

Ну или например вот на первой странице поиска гугла по запросу «OSR Definition»

The OSR, or “Old-School Renaissance”, are gamers who appreciate both the mechanics and implied playstyle of older editions of D&D, any of the TSR versions but usually Basic D&D and usually the versions of it (B/X, BECMI, or Rules Cyclopedia) that existed roughly from 1981 to 1991

Вполне очевидно, что Гигакс в свое время «appreciate both the mechanics and implied playstyle of older editions of D&D», так что почему нет?

Вопрос, как я еще раз говорю — в определении.
Последний раз редактировалось