Итоги голосования для комментария:
Йоширо Шмуленсон 1. По поводу синтов:
«SYNTHMORPH CHARACTERISTICS
Synthmorphs — as well as bots, vehicles, and similar shells- share the following capabilities:
Lack of Biological Functions
Shells need not be bothered with trivialities like breathing, eating, defecating, aging, sleeping, or any similar minor but crucial aspects of biological life. They are also immune to toxins and pathogens. Synthmorphs are powered by nuclear and standard batteries, and sometimes solar power; for game purposes, power is not an issue for them.
Pain Filter
Synthmorphs can filter out their pain receptors so that they are unhampered by wounds or physical damage. This allows them to ignore the −10 modifier from 1 wound (Wound Effects ▶220 ), but they suffer −30 on any tactile-based Perceive Tests and will not even notice they have been damaged unless they succeed in a (modified) Perceive Test.
Immunity to Shock
Synthmorphs have no nervous system to disrupt, and their optical electronics are carefully shielded from interference. Shock attacks temporarily disrupt wireless radio communications, however, impeding all mesh actions until the end of the next action turn.
Environmental Durability
Synthmorphs are built to withstand a wide range of environments, from dusty Mars to the oceans of Europa to the vacuum of space. They are unaffected by any but the most extreme temperatures and atmospheric pressures. Treat as cold tolerance ▶324 and vacuum sealing ▶325.
Toughness
Synthetic shells are made to last-a fact reflected in their higher Durability and built-in Armor ratings. Their composition also makes their physical strikes more damaging; unarmed strikes by shells inflict DV 2d6.»
Ну и игромеханически живучесть на 25% выше, чем у мяса.
2. По поводу флексбота — он настраивается под конкретные функции. Модулей может быть, по сути, любое количество.
А есть ведь ещё сварманоиды) То есть, рой.
3. Гард — это, в первую очередь, сюрпрайз, поскольку это улучшенная калька с Т-800. Их маскируют под любого биоморфа, а игромеханически он считается синтом. При этом отличить от живого его можно только при помощи специальной аппаратуры.
4. Базовая стилистика игры — получил задание — прилетел — огрёбся — рисливишь в новом морфе из бэкапа. Смерть тут не является окончанием игры. Социалка сосредоточена на взаимодействиях в сети, личного общения мало. Да и в целом это агрессивная система. Даже социальные интеракции рассматриваются как один из вариантов боя.
5. Асинк — это не псионик. Это мутант, со всеми вытекающими, в том числе и отношением. а) их очень не любят, ибо считают ходячими инкубаторами экзовируса (так оно и есть); б)они поголовно психопаты; в) обладают непонятной силой; г) многим очень хочется покопаться в тушке асинка, чтобы узнать, а чего он такой. Фауст оказался непопулярным морфом, и во втором издании его изъяли (там вообще осталось 10-15% морфов от первого), да и статы, мягко говоря, совершенно другие.
ЗЫ: народ мучает Бойла вопросами конверсии морф рекогнишна во вторую редакцию. тот молчит.
Последний раз редактировалось