Итоги голосования для комментария:
Dmitry Gerasimov Зависит от того, во что мы тут играем. Ну, и взаимозависимость никому ничего не должна — возможно, духи просто делают то, что им говорят волшебники, потому что просто не могут иначе по условиям призыва, но вне этих рамок оттягиваются, как могут.

Что касается упомянутого выше Sorcerer'а, например, издание игры 2001 года заканчивается главой Going over the Edge с идеями хака базовой механики/концепции. И глава эта заканчивается так:
A scary idea
This idea is less deep but more dangerous. How about playing Sorcerer just like it’s written, but have some or all of the players take on the roles of demons? Of course, they would have to know a little bit more about demonic relationships and conspiracies, if any, than the usual beginning Sorcerer players do, but that’s easy enough. I think this context could yield some absolutely wild storylines, not to mention some serious opportunities for catharsis after a hard day’s work.

В аннотированном переиздании 2013 года автор имел вот что сказать по этому поводу:
A scary idea
This “play the demons” notions [sic!] is the first tweak people bring to the game. In practice, it turns out to be ass. Don’t do this one either.
+