Итоги голосования для комментария:
Тамара Персикова Есть Бейкеровское (если не путаю) «roll the dice or say yes». То есть, не надо отказывать игрокам без особой причины. И есть смысл прислушиваться к их косвенно высказанным желаниям. Даже если в сейфе никаких улик против злого графа нет, но игроки последние 20 минут разрабатывали план, как до сейфа добраться, и гадали, что они там раскопают, пусть раскопают.

UPD. Нашла прямую цитату из Dogs in the Vineyard.
Every moment of play, roll dice or say yes.

If nothing's at stake, say yes to the players, whatever they're doing. Just plain go along with them. If they ask for information, give it to them. If they have their characters go somewhere, they're there. If they want it, it's theirs.

Sooner or later — sooner, because your town's pregnant with crisis — they'll have their characters do something that someone else won't like. Bang! Something's at stake. Launch the conflict and roll the dice.

Roll dice or say yes. Roll dice or say yes. Roll dice or say yes.
+