Итоги голосования для комментария:
Александр
умею логически мыслить и понимаю, что ссылка на единичный пример может служить существования, а не универсальности;
Что-то всё больше сомнений у меня по этому поводу.
внимательно читал правила GURPS и помню, что на с. 502 написано:
Собственно читал. Вот ничего же сложного прочитать дальше, да, Дим? Просто прочитай дальше:
There are three kinds of encounters: planned, improvised, and random. Ideally, as you run the game, your players should never know which kind is which!
И вот improvised — AW стиль. Остальные в AW воспроизвести нельзя по правилам опять же.
Далее идут разъяснения.
Planned Encounters
The GM works these out in advance: when the adventurers come to this place, they meet these people (or animals, or whatever). All the important encounters in your adventure should be planned.
Или дальше ещё, Дим:
Random Encounters
The GM might wish to generate some encounters at random. One technique is to use a “random encounter table”: a list of encounters keyed to a roll of the dice. See Sample Encounter Table (p. 503) for a simple example. Some “adventures” consist mainly of such tables, allowing play to proceed for hours with no planning at all! This is great for a quick game, but not in the same league with a “real” adventure.
Ладно, может быть логика у тебя есть. Но читаешь ты явно «выборочно».
+ -