Итоги голосования для комментария:
Александр
Ну и что? В AW тоже есть возможность сделать так, чтобы медведей не было, не нарушая правила.
То есть созданные совместно с друзьями Random Encounters и Planned Encoutners для того, чтобы потом разыграть с друзьями их в AW никак не будут нарушать в AW, наприме:
Everything you say, you should do it to accomplish these three, and no other. It’s not, for instance, your agenda to make the players lose, or to deny them what they want, or to punish them, or to control them, or to get them through your pre-planned storyline (DO NOT pre-plan a storyline, and I’m not fucking around).
— AW108
Familiarize yourself with the rules for creating fronts, but DO
NOT create one
.
— AW124
Daydream some apocalyptic imagery, but DO NOT commit yourself to any storyline or particular characters.
— AW124
А в DW это никак не нарушит следующего:
The one thing you absolutely can’t bring to the table is a planned storyline or plot. You don’t know the heroes or the world before you sit down to play so planning anything concrete is just going to frustrate you. It also conflicts with your agenda: play to find out what happens.
— DW177
Правильно ли я тебя понимаю? Что всё-таки в DW/AW как я спрашивал доступна пред игровая подгтовка на том же уровне как и в GURPS, верно?

По поводу GURPS на практике, к примеру, в GURPS Fallout такое уже сделано. Да это фанатская работа, тем не менее. И есть несколько заготовленных модулей. Их мало, но тем не менее есть. Хотел показать, что на практике всё немного не так, как ты пишешь.
+ -