Кантрип, спелл который можно использовать сколько угодно в день и поддерживать до трех эффектов. Вот описание из пятерки:
P r e s t id ig i t a t io n
Transmutation cantrip
Casting Time: 1 action
Range: 10 feet
Components: V, S
Duration: Up to 1 hour
This spell is a minor magical trick that novice
spellcasters use for practice. You create one of the
following magical effects within range:
• You create an instantaneous, harmless sensory effect,
such as a shower of sparks, a puff of wind, faint musical
notes, or an odd odor.
• You instantaneously light or snuff out a candle, a
torch, or a small campfire.
• You instantaneously clean or soil an object no larger
than 1 cubic foot.
• You chill, warm, or flavor up to 1 cubic foot of nonliving
material for 1 hour.
• You make a color, a small mark, or a symbol appear
on an object or a surface for 1 hour.
• You create a nonmagical trinket or an illusory image
that can fit in your hand and that lasts until the end o f
your next turn.
If you cast this spell multiple times, you can have up to
three of its non-instantaneous effects active at a time,
and you can dismiss such an effect as an action.
Вроде норм. Такое бы отлично зашло на карточках. И даже с полями, если бы они генерировались как в каком нибудь Castle of Ravenloft. Хотя всякие там «нагрузки» вызывают некий душевный озноб, не фанат микроменеджмента.
Жезлы заключают в себе одно заклинание и аттюнятся к любому спеллкастеру. Посохи имеют несколько, но аттюнятся уже далеко не ко всем.
btw, кстати аттюн это дополнительное ограничение. Можно навесить на себя кучу жезлов, но тогда другие серьезные вещи пройдут мимо. Те, которые позволяет лучше выполнять прямую роль.
Все так, но допустим такому клерику магу, надо будет иметь такую раскладку:
15-14 сила-интеллект
13 мудрость
Само собой, такому магу придется подбирать подходящую расу под такой расклад, иначе модификаторы слегка просядут. Если делать 15-15, то еще сильнее просядет выносливость и он будет улетать с одного тандервейва. И получить фаербол на уровень позже на самом деле весьма серьезно, т.к. между 5 и 6 уровнем 7,500 тысяч опыта. В общем, куча ограничений, как ни крути.
P r e s t id ig i t a t io n
Transmutation cantrip
Casting Time: 1 action
Range: 10 feet
Components: V, S
Duration: Up to 1 hour
This spell is a minor magical trick that novice
spellcasters use for practice. You create one of the
following magical effects within range:
• You create an instantaneous, harmless sensory effect,
such as a shower of sparks, a puff of wind, faint musical
notes, or an odd odor.
• You instantaneously light or snuff out a candle, a
torch, or a small campfire.
• You instantaneously clean or soil an object no larger
than 1 cubic foot.
• You chill, warm, or flavor up to 1 cubic foot of nonliving
material for 1 hour.
• You make a color, a small mark, or a symbol appear
on an object or a surface for 1 hour.
• You create a nonmagical trinket or an illusory image
that can fit in your hand and that lasts until the end o f
your next turn.
If you cast this spell multiple times, you can have up to
three of its non-instantaneous effects active at a time,
and you can dismiss such an effect as an action.
btw, кстати аттюн это дополнительное ограничение. Можно навесить на себя кучу жезлов, но тогда другие серьезные вещи пройдут мимо. Те, которые позволяет лучше выполнять прямую роль.
15-14 сила-интеллект
13 мудрость
Само собой, такому магу придется подбирать подходящую расу под такой расклад, иначе модификаторы слегка просядут. Если делать 15-15, то еще сильнее просядет выносливость и он будет улетать с одного тандервейва. И получить фаербол на уровень позже на самом деле весьма серьезно, т.к. между 5 и 6 уровнем 7,500 тысяч опыта. В общем, куча ограничений, как ни крути.