Радагаст, не разводи паники. Можно с правилами баловаться, можно. Но это баловство должно быть под конкретный модуль, а не просто так — интеллект потешить.
Иными словами у нас катастрофически мало людей, которые умеют писать приключения. Так вот развитие этого навыка и поиск людей, которые хотят этим заниматься — задача этого раунда RPG-Кашевара.
«По уже существующим правилам» — имеется в виду игромеханика. Исправил в списке примеров World of Darkness на Storyteller для большей ясности.
Вариант заявки как связки игра-приключение допустим. Но если игра у тебя уже готова, я бы её сразу и выложил, чтобы снять этот вопрос окончательно. Подчеркну, что конкурс в этот раз посвящен созданию именно приключений, а не игр.
Да, ты можешь не конкретизировать привязку к конкретной механике, более того, такой пункт есть в оценочном листе, которым будут пользоваться судьи. Но, по личному опыту, минимальная привязка скорее будет негативным фактором, поскольку переложит больше труда на ведущего при подготовке к игре.
Да, в механику можно добавлять собственные опциональные правила.
«Kobold carcass in 10x10 corridor this morning, mace imprint on burst stomach. This dungeon is afraid of me. I have seen its true face after a successful Sense Motive check. The hallways are extended oubliettes and the oubliettes are full of blood and when the lairs finally scab over, all the vermin without an aquatic template will drown in 2 turns or less. The accumulated loot of all their skill challenges and pillage will surge up about their waists (assuming Medium size) and all the beholders and hobgoblins will look up and shout „Roll initiative!“… and I'll look down and whisper „20.“ They had a choice, all of them. They could have followed in the footsteps of good men like my father or Elminster. Decent men who believed in fifteen minute's work for a day's pay. Instead they followed the droppings of orcs and necromancers and didn't realize that the railroad tracks led into a cutscene until it was too late. Don't tell me they didn't have a choice. Now the whole campaign setting stands on the brink, staring down into bloody Hell and/or the Abyss, all those fighters and rogues and non-casters… and all of a sudden nobody can think of anything to roleplay. » — Fuego Fish
Кстати, ты читал книгу «И ад следовал за ним...»?
Это я так, к слову… ;)
Вариант заявки как связки игра-приключение допустим. Но если игра у тебя уже готова, я бы её сразу и выложил, чтобы снять этот вопрос окончательно. Подчеркну, что конкурс в этот раз посвящен созданию именно приключений, а не игр.
Да, ты можешь не конкретизировать привязку к конкретной механике, более того, такой пункт есть в оценочном листе, которым будут пользоваться судьи. Но, по личному опыту, минимальная привязка скорее будет негативным фактором, поскольку переложит больше труда на ведущего при подготовке к игре.
Да, в механику можно добавлять собственные опциональные правила.
????? ????? ???????: 76 881 ????????, 17 574 647 ???????????, 209 203 107 ????.
????????????????? — ??????? 16 ??????????, 18 ?????????;
???????????????????? — ?? ????? ??????? ?????? ?? ???????.
gramota.ru
????????????????? — ??????????????? ??????? — ?????????????????
??????? ???????? ???????
?????????????????, -??, -??.
? ????????????? ? ?????????????. ?-?? ???????. ?-?? ?????????. ?-?? ?????????
???????????????????? — ??????????????? ??????? — ??????? ????? ???????????
«Kobold carcass in 10x10 corridor this morning, mace imprint on burst stomach. This dungeon is afraid of me. I have seen its true face after a successful Sense Motive check. The hallways are extended oubliettes and the oubliettes are full of blood and when the lairs finally scab over, all the vermin without an aquatic template will drown in 2 turns or less. The accumulated loot of all their skill challenges and pillage will surge up about their waists (assuming Medium size) and all the beholders and hobgoblins will look up and shout „Roll initiative!“… and I'll look down and whisper „20.“ They had a choice, all of them. They could have followed in the footsteps of good men like my father or Elminster. Decent men who believed in fifteen minute's work for a day's pay. Instead they followed the droppings of orcs and necromancers and didn't realize that the railroad tracks led into a cutscene until it was too late. Don't tell me they didn't have a choice. Now the whole campaign setting stands on the brink, staring down into bloody Hell and/or the Abyss, all those fighters and rogues and non-casters… and all of a sudden nobody can think of anything to roleplay. » — Fuego Fish